معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی با تاکید بر پیشگیری از خروح غیرقانونی دام زنده از استان، گفت: متاسفانه اغلب دام های خروجی از استان مولد و ماده است.

 بابک محبوب علیلو روز شنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان که به بررسی نحوه اجرای شیوه نامه ضوابط اختصاصی حمل و نقل و نگهداری دام زنده موضوع ماده ۲ دستورالعمل تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اختصاص داشت، بر حفظ دام مولد و پیشگیری از خروج غیرقانونی دام زنده از استان تاکید کرد.

وی خواستار مدیریت جهادی مسئولین و تعامل اطلاعاتی دستگاه های استانی در پیشگیری از قاچاق دام زنده و سایر اقلام اساسی شد.

محبوب علیلو با اشاره به اینکه مبداء خروج دام زنده از آذربایجان شرقی به طور عمده شهرهای کوچک و روستاها است، اظهار داشت: باید در این زمینه از ظرفیت شوراهای اسلامی شهرها، روستاها و دهیاران و ظرفیت بسیج مردمی با حمایت و پشتیبانی قضایی دادگستری کل استان استفاده شود.

وی افزایش قیمت ها را حبابی و غیرواقعی دانست و با تاکید بر ضرورت تلاش در جهت مهار قیمت ها، از قاطعیت و جدیت مسئولین قضایی استان در تحقیق، تعقیب و رسیدگی به تخلفات و جرایم در واحدهای قضایی خبر داد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت همگرایی و هم افزایی در استفاده از ظرفیت های قانونی و اجرایی دستگاه ها، به مشکلات موجود در فرآیند عرضه و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم اشاره کرد و گفت: نظارت های موجود در بازار ناکافی است.

محبوب علیلو از دستگاه های متولی و مسئول خواست با تدوین و تعریف سازوکار هدفمند و بازدارنده، نسبت به تقویت، گسترش و تشدید چترهای نظارتی بر مراکز و واحدهای عرضه کننده کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی و برخورد قاطع و بدون اغماض با افراد سودجو و فرصت طلب اقدام کرده و از هیچ کوششی فروگذاری نکنند.

وی با اشاره به ضرورت تامین امنیت غذایی و سلامت عمومی، بر اهمیت و حساسیت مقوله پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور تاکید کرد و از دستگاه های مربوط خواست با اعمال نظارت مستمر بر فرآیند واردات و روند توزیع کالاهای مذکور، از بروز مشکلات در آن حوزه جلوگیری کنند.

  • منبع خبر : ایرنا