فرماندار شهرستان تبریز گفت: از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۷ نفری این شهرستان حدود ۷۳ درصد معادل یک میلیون و ۳۵۸ هزار ۷۵ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

یونس فاتح روز چهارشنبه در جلسه توجیهی نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، تعداد رای اولی های شهرستان تبریز در انتخابات آینده را ۶۳ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: در شهر تبریز به عنوان حوزه اصلی انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تعداد ۸۱۱ صندوق رای اصلی و ۱۵ صندوق سیار، در شهرستان اسکو ۱۳۷ صندوق ثابت و پنج صندوق فرعی و در شهرستان آذرشهر نیز تعداد ۷۸ صندوق ثابت و ۹ صندوق سیار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو یکهزار و ۲۰۶ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، ۵۵۷ نفر به بخش ثبت نهایی انتخابات رسیدند، کل تایید صلاحیت شده ها و فهرست نهایی نامزدهای این حوزه را ۲۷۹ نفر اعلام کرد.

فاتح مجریان، حافظان و ناظران را ارکان اصلی برگزاری انتخابات عنوان و اظهار کرد: در شهرستان تبریز ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر مجری عملیات انتخابات را پیش می برند و فعالان نیروی انتظامی نیز در زمینه حافظان انتخابات نقش ایفا می کنند.

وی از آموزش تعداد یکهزار نفر از اعضای شعبات در تبریز خبر داد و گفت: قبل از شروع اخذ آرا، آموزش های لازم برای نمایندگان فرمانداری، بخشداری و عوامل شعب با روش‌های نوین انجام می‌ شود.

فاتح از آمادگی کامل فرمانداری تبریز برای برگزاری انتخابات باشکوه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خبر داد و افزود: با تمهیدات لازم که از مدت ها قبل اتخحاذ شده است، آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات امسال را داریم.

وی ادامه داد: بنا به فرمایش مقام رهبری چهار راهبرد اصلی رقابت، سلامت انتخابات، امنیت و مشارکت برای حضور حداکثری در دستور کار قرار گرفته است.