تیم فوتسال مس سونگون ورزقان در هفته ماقبل پایانی رقابت‌های این فصل، در تبریز به مصاف گیتی پسند اصفهان می‌رود و برای کسب قهرمانی تنها به یک امتیاز از این بازی حساس نیاز دارد.

نارنجی پوشان لیگ برتر فوتسال در ۲ هفته مانده به پایان رقابت های بیست و چهارمین دوره با ۶ امتیاز اختلاف از تیم دوم در صدر هستند در این دو هفته پاینی به ترتیب در هفته بیست و پنجم با گیتی پسند در تبریز و در هفته بیست و ششم با سن ایچ در ساوه دیدار خواهند کرد و برای رسیدن به پنجمین قهرمانی تیمی، به یک امتیاز از این ۲ بازی نیاز دارند.

شاگردان اسماعیل تقی پور که تا هفته بیست و سوم با رقیبان خود ۹ امتیاز فاصله ایجاد کرده بودند در این هفته با شکست خانگی دور از انتظار مقابل کراپ الوند، قهرمانی خود را به تاخیر انداختند و اگر در بازی هفته گذشته با آنا صنعت قم به برتری نمی رسیدند قهرمانی شان کمی سخت تر می شد که خوشبختانه اینگونه نشد و این تیم با برتری در بازی هفته قبل، فاصله ۶ امتیازی خود با گیتی پسند را حفظ کرد.

تلافی شکست دور رفت و کسب قهرمانی 

مس سونگون در بازی این هفته مقابل حریف دیرینه خود با دو هدف تلافی شکست دور رفت و رسیدن به قهرمانی صف آرایی می کند، این تیم در دور رفت مقابل گیتی پسند با نتیجه هفت بر سه بازنده شد و در این بازی برای جبران این شکست به میدان می رود تا قهرمانی خود را کامل تر کند.

این تیم علاوه بر گیتی پسند، در این فصل مقابل گهر زمین سیرجان و کراپ الوند نیز متحمل شکست شده که در بازی برگشت مقابل گهر زمین و در بازی رفت مقابل کراپ آنها را شکست داد و تنها تیم اصفهانی است که مقابل شاگردان تقی پور نباخته و شاید این هفته این اتفاق رقم بخورد.

بررسی احتمال قهرمانی گیتی پسند 

تیم فوتسال گیتی پسند که تا آخر رقابت ها دست بردار مس سونگون نیست و در حال حاضر تنها رقیب این تیم برای رسیدن به قهرمانی است در صورت کسب برتری در این بازی می تواند مانع قهرمانی مس شود البته در صورتیکه مس در بازی بعدی مقابل سن ایچ نتواند امتیاز بگیرد.

هرچند امکان قهرمانی گیتی پسند در این رقابت ها بسیار کم است اما در فوتسال و مسابقات ورزشی هیچ چیزی غیرممکن نیست و هر احتمالی وجود دارد از این رو شاگردان اسماعیل تقی پور در بازی فردا مقابل گیتی پسند باید هر آنچه در توان دارند پای کار بیاورند و پرونده قهرمانی را در این بازی ببندند.

شانس گیتی پسند برای نایب قهرمانی بیشتر است

اگر مس سونگون در این بازی بتواند تیم برتر میدان شود و قهرمانی خود در یک هفته مانده به پایان رقابت ها را مسجل کند ۲ تیم گیتی پسند و کراپ الوند برای دوم شدن در این فصل رقابت می کنند البته در صورتیکه کراپ در بازی این هفته سفیر گفتان را شکست دهد.

فاصله امتیازی این دو تیم تا قبل از برگزاری مسابقات پنج امتیاز است و با فرض شکست گیتی پسند در بازی با مس سونگون و برتری کراپ مقابل سفیر گفتمان، این اختلاف به ۲ امتیاز کاهش می یابد و بازی هفته پایانی این دو تیم مقابل حریفان حساس تر می شود.

کراپ در هفته پایانی با صنایع پشتیبان و گیتی پسند با مقاومت البرز دیدار می کند.

دیدارهای ۲ هفته پایانی همزمان و بدون تماشاگر برگزار می شود

دیدارهای این هفته و هفته پایانی به صورت همزمان برگزار می شود و طبق تصمیم کمیته برگزاری این مسابقات، تمامی دیدارها بدون تماشاگر خواهد بود.

در بازی های این هفته گهر زمین سیرجان با زندی بتن کلاردشت، قند کاترین آمل با فرش آرا، رکن آذین خاورمیانه با سن ایچ ساوه، صنایع پشتیبان با فولاد زرند ایرانیان، مس سونگون با گیتی پسند، سفیر گفتمان با کراپ الوند و مقاومت البرز با آناصنعت پاسارگاد قم و در بازی های هفته پایانی فرش آرا با گهر زمین سیرجان، زندی بتن کلاردشت با رکن آذین خاورمیانه، فولاد زرند ایرانیان با قند کاترین آمل، سن ایچ ساوه با مس سونگون، کراپ الوند با صنایع پشتیبان، گیتی پسند با مقاومت البرز و آناصنعت پاسارگاد قم با سفیر گفتمان دیدار می کنند.

در جدول رده بندی این رقابت ها مس سونگون با ۶۳ امتیاز در صدر، گیتی پسند با ۵۷ و کراپ الوند با ۵۲ امتیاز در رده های دوم و سوم هستند و آنا صنعت با ۲۲، مقاومت با ۱۸ و رکن اذین با هشت امتیاز در رده های انتهایی جدول ۱۴ تیمی این رقابت های قرار دارند.