با حكم شهردار، يعقوب وحيدكيا به عنوان سرپرست سازمان حمل و نقل ريلى شهردارى تبريز منصوب شد.

به گزارش توران، درپى انحلال سازمان و شرکت بهره بردارى قطارشهرى و تشکیل سازمان حمل و نقل ریلى ، شهردار تبریز با انتصاب وحیدکیا بر آن شده تا سرعت توسعه مترو در این شهر را شتاب بخشد.

آخرین حضور وحیدکیا در قطارشهرى به واپسین روزهاى پاییز سال ١٣٩۶ بر مى گردد که او به دنبال روى کار آمدن ایرج شهین باهر به عنوان شهردار؛ به بهانه موعد بازنشستگى برکنار مى شود تا بار دیگر سایه تصمیمات جناحى و سلیقه اى کهن شهر تبریز را از داشتن چنین مدیر توانمندى محروم کند.

در آن سال، برکنارى وحیدکیا از مدیرعاملى شرکت بهره بردارى قطارى شهرى تبریز را مى توان به یکى از بى رحمانه ترین شیوه جابجایى مدیران در شهردارى دانست تا جایى که خودِ او تا آخرین دقیقه اطلاعى از آن تسویه حساب شِبه سیاسى خبر نداشت.

وحیدکیا که با حکم صادق نجفى (شهردار وقت تبریز) به نماینده تام الاختیار شهردار در حوزه مترو و نیز مدیرعامل شرکت بهره بردارى قطارشهرى تبریز منصوب شده بود، با حمایت شهردار وقت اقدامات بزرگى را در مترو عملیاتى کرد که براى نمونه مى توان به مسافرگیرى در فاز ٢ خط یک و بهره بردارى از ایستگاه میدان ساعت اشاره کرد.

روابط وحیدکیا با سایرنهادها و دستگاه هاى اجرایى نیز موجب رفع موانع بهره بردارى از ایستگاه دانشگاه شد تا پیش از آغاز سال تحصیلى آن ایستگاه آماده پذیرش مسافر شود.

ارتباط با مراکز علمى و دانشگاه ها در قالب عقد تفاهم نامه، ابلاغ دستور العمل هاى اجرایى قطارشهرى ، حمایت از فعالیت هاى فرهنگى و کارکنان ورزشکار از دیگر اقدامات ارزنده این مدیر ارشد در مجموعه مترو بود.

در دوره اى که ایرج شهین باهر به عنوان شهردار تبریز فعالیت داشت ، وحیدکیا با حکم شوراى اسلامى کلانشهر تبریز به عنوان مشاور ارشد این شورا در حوزه حمل و نقل منصوب شد و در عین حال توانست با تکیه بر قانون و سوابق ایثارگرى خود در دفاع مقدس به شهردارى تبریز بازگردد.

با برکنارى ایرج شهین باهر از شهردارى تبریز و به روى کار آمدن یعقوب هوشیار به عنوان شهردار جدید این شهر ، وحیدکیا به سمت معاون حمل و نقل و ترافیکى شهردار تبریز منصوب مى شود تا همزمان با حفظ این سمت ، عهده دار ادغام مجموعه هاى قطارشهرى تبریز شود.

وحیدکیا در شرایطى از امروز به سمت سرپرستى سازمان حمل و نقل ریلى منصوب مى شود که یک رام قطار این شهر به دنبال حادثه فاجعه وارى که علت دقیق آن تا به امروز در هاله اى از ابهام مانده، از بین رفته و یک رام قطار این شهر تحویل شهر شیراز شده است.

از سوى دیگر هنوز از سرنوشت ایستگاه ناپدید شده اى که مدیرعامل سابق آن را با ناپدید شدن دکل نفتى قیاس مى کند ، خبرى نیست و فاز سوم خط یک مترو نیز از مدت ها پیش در تعطیلى به سر مى برد.

بى شک با تحقق بودجه هزار میلیاردى دولت رئیسى به مترو تبریز و حمایت هاى شورا و شهردارى ، یعقوب وحیدکیا با مدیریت جهادى خود، بستر لازم براى مسافرگیرى از تمامى ایستگاه هاى خط یک را فراهم خواهد کرد آن هم در شرایطى که در ۶ سال گذشته فقط یک ایستگاه به بهره بردارى رسیده است!

  • نویسنده : سيدهادى شاطرموسوى
  • منبع خبر : اختصاصى توران