"الهام علی اف " رئیس جمهوری آذربایجان گفت: مناطق تخریب شده در قره باغ را با مشارکت کشورهای دوست بازسازی و احیا خواهیم کرد.

علی اف روز دوشنبه در دیدار هیات  پارلمان ایتالیا با اشاره به آزادسازی شهرستان های جمهوری آذربایجان در قره باغ،  افزود: مرحله جدیدی در کشور ما آغاز می شود و ما همه این مناطق تخریب شده را بازسازی خواهیم کرد و گام‌های نخست در این زمینه آغاز شده و پروژه های زیر ساختی در قره باغ در دست اجرا است .

به گفته رئیس جمهوری آذربایجان، بسیاری از مناطق تحت  اشغال نیروهای ارمنی در قره باغ از جمله شهرستان های “آقدام ” ، ” فضولی ” ، “جبرایل ” ، “زنگیلان ” و ” قبادلی ” بطور کامل تخریب شده و ارمنستان در شهرستانهای ” کلبجر ” و ” لاچین ” اسکان غیر قانونی انجام داده است که جنایت جنگی به شمار می رود و مغایر با کنوانسیونهای بین المللی ژنو می باشد .

وی افزود  : ارامنه در حین ترک شهرستان‌های ” کلبجر ” و ” لاچین ” واحد های مسکونی و  جنگل‌های این شهرستان‌ها را به اتش کشیدند که تصاویر آن از سوی برخی رسانه های بین المللی پخش شده است .

رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که در حال حاضر دوره بازسازی و امور عمرانی گسترده در قره باغ فرا رسیده است ، گفت : برای اجرای این  کارها علاوه بر شرکت های آذربایجانی ، شرکت های کشورهای دوست را نیز دعوت خواهیم کرد و می خواهیم شرکت های ایتالیایی نیز در این فرایند مشارکت داشته باشند .

علی اف افزود : دوستی واقعی در روزهای سخت نمایان می شود و جنگ اخیر در قره  باغ نیز نشان  داد چه کشورهای دوستان  واقعی جمهوری آذربایجان هستند و  ما به این دوستی ارزش قایل هستیم .