شهردار تبریز با بیان اینکه دومین تقاطع غیرهمسطح فاز اول اتوبان ولایت به عنوان بزرگترین پل بتنی این شهر آماده بهره برداری است، گفت: بهره برداری از این طرح در روان سازی ترافیک نوروزی شمال شرقی شهر نقش موثری دارد.

یعقوب هوشیار، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی ترافیکی شهرداری تبریز بوده که با ۹ کیلومتر طول شامل پنج تقاطع غیر همسطح در راستای حل مشکل ترافیکی شهروندان در حال اجرا است.

وی افزود: پروژه اتوبان ولایت از ابرپروژه‌های شهرداری است که علاوه بر تسهیل تردد شهروندان در شمال‌شرق تبریز و کاهش ترافیک، نقش به سزایی در پدافند غیرعامل ایفا می کند.

وی با بیان اینکه فاز دوم این ابرپروژه از کوی نصر آغاز می شود، اظهار کرد: عملیات اجرایی این ابرپروژه شامل خاکبرداری، تسطیح و زیرسازی انجام شده و هم اکنون در مرحله آسفالت ریزی عرشه پل است.

شهردار تبریز اعتبار اجرای این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با افتتاح اتوبان ولایت، مسیر جدیدی از سمت شهرک نصر به سمت آرپادره سی و جاده اهر ایجاد شده و به عنوان جاده دوم، در روانسازی جاده تبریز- تهران به خصوص در روزهای پایان هفته، تعطیلات نوروزی و تعطیلات رسمی نقش موثری ایفا خواهد کرد.

هوشیار، با اشاره به اینکه فرا رسیدن ایام نوروز و ورود مهمانان نوروزی و همچنین شروع دید و بازدیدهای نوروزی خواه یا ناخواه باعث افزایش ترافیک شهری می شود، ادامه داد: تلاش می شود دومین تقاطع غیرهمسطح فاز اول اتوبان ولایت در عید بزرگ نیمه شعبان به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه این پل به صورت بتنی اجرا می شود، یادآور شد: این پروژه از بزرگترین طرح های عمرانی ترافیکی شهرداری تبریز بوده که با ۹ کیلومتر طول شامل پنج تقاطع غیرهمسطح در راستای حل مشکل ترافیکی شهروندان در شمال‌شرق تبریز در حال اجرا است.