معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه با توجه به بارش های خوب صورت گرفته طی هفته های اخیر بالاتر آمده و حجم آب دریاچه هم اکنون ۱۶۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر) است.

جواد محمدی روز شنبه افزود: طبق آخرین پایش صورت گرفته، ۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب بود.

وی اضافه کرد: همچنین تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۰ متر و ۷۰ سانتی متر رسیده در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر بود و پنج سانتی متر بیشتر شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از افزایش ۲۳۴ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه در این بازه زمانی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان ۲ هزار و ۲۶۱ کیلومتر مربع است.

محمدی ادامه داد: البته هنوز تراز، حجم و وسعت دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله دارد به طوری که تراز فعلی ۵۸ سانتی متر پایین تر از زمان مشابه سال ۱۳۹۹ برآورد می شود.

وی گفت: همچنین در بازه زمانی یک سال اخیر، حجم دریاچه یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب و وسعت دریاچه هم هزار و ۳۷۷ کیلومتر کمتر شده است.

  • منبع خبر : ايرنا