طرح نهضت آسفالت معابر و خیابان‌های تبریز که از ادوار شهرداران گذشته تاکنون روی آن مانور داده شده همچنان در پیچ و خم ادعا گیر کرده و رانندگان و شهروندان تبریزی حلاوت آن را نچشیده اند.

شهردار تبریز نیز با بیان اینکه تا پایان شهریور امسال در حوزه آسفالت و چاله زدایی به صورت جدی اقدام می شود، می گوید: بنابراین هیچ گونه چاله‌ای در معابر شهری وجود نخواهد داشت.

یعقوب هوشیار، با اشاره به اینکه فصل کاری در این شهر محدود است، می افزاید: عملیات آسفالت ریزی اساسی و لکه گیری موضعی از برنامه‌های اصلی شهرداری تبریز در سال جاری بوده و باید این عملیات در فصل کاری با سرعت بیشتری انجام شود.

وی اظهار می کند: بودجه آسفالت خیابان‌ها و معابر این شهر در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته و به حدود ۲۹۲ میلیارد تومان رسیده است.
بودجه آسفالت خیابان‌ها و معابر این شهر در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته و به حدود ۲۹۲ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه روزانه بیش از یک هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری تولید می شود، می گوید: تولید آسفالت در دوره جدید مدیریت شهری افزایش یافته است.

هوشیار، ادامه می دهد: میزان تولید آسفالت از روزانه ۲۰۰ تن در دوره قبلی مدیریت شهرداری، به یک‌ هزار تن در دوره فعلی افزایش یافته است که با راه اندازی کارخانه دوم آسفالت شهرداری تبریز، این میزان تولید نیز افزایش خواهد یافت.

۲۹۲ میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی معابر تبریز اختصاص یافت

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز نیز با اشاره به اختصاص ۲۹۲ میلیارد تومان در بودجه امسال برای آسفالت‌ریزی اساسی خیابان‌ها و معابر این شهر، می گوید: این بودجه برای زیرسازی، لکه‌گیری معابر در قالب خدمات محله‌ای نواحی مناطق دهگانه تبریز و خرید مصالح هزینه می شود و نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

سامان احمدزاده، می افزاید: بودجه سال جاری شهرداری تبریز بر اساس ناحیه‌ محوری پیش‌بینی شده و لکه‌گیری معابر و محلات سطح شهر توسط نواحی مناطق دهگانه انجام خواهد شد.

وی اظهار می کند: آسفالت اساسی معابر و خیابان های شهر بر اساس اولویت‌بندی در کمیته فنی شهرداری تبریز و نیاز مناطق مشخص می شود و مناطق کم برخوردار در اولویت خدمات محله ای قرار دارد.

احمدزاده، با اشاره به اینکه در سال جاری تلاش می شود آسفالت یکدست و با کیفیت بالا در سطح معابر شهر توزیع شود، ادامه می دهد: سال گذشته بودجه آسفالت‌ریزی معابر تبریز ۲۰۶ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ درصد تحقق یافت و با این میزان اعتبار، ۲۰۵ هزار تن آسفالت در سطح شهر توزیع شد.