رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اعلام کرد: در تعطیلات نوروزی تعداد 17 هزار نفر از موزه های مجموعه مدیریت شهرداری دیدن کردند.

امیر نصیربیگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این تعداد بازدید از سوی شهروندان تبریزی و گردشگران نوروزی با حضور در موزه‌های شهرداری تبریز به ثبت رسیده است که در میان آنها موزه شهر واقع در عمارت میدان ساعت جزو پربازدیدترین ها قرار دارد.

وی اظهار کرد: خانه موزه علی میسیو و خانه موزه استاد شهریار نیز در رده های بعدی بازدید کنندگان در ایام تعطیلات نوروز قرار داشته و با استقبال گسترده از سوی شهروندان و مهمانان نوروزی روبرو شده اند.

نصیربیگی ادامه داد: موزه‌های شهرداری تبریز شامل موزه شهر در عمارت ساعت، خانه موزه علی موسیو و خانه موزه استاد شهریار شاهد استقبال و حضور مخاطبان خود بود و یکی از پرکارترین روزهای خود را تجربه کردند طوری که به عنوان یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی‌ تبریز شناخته شدند.

وی با قدردانی از تلاشگران فرهنگی‌ شهر تبریز، گفت: موزه‌های شهرداری تبریز به دلیل استقرار نمایشگاه های صنایع دستی، برگزاری برنامه‌های متنوع جشنواره نوروزی “بهشت ماندگار”، اجرای برنامه‌های زنده هنری، شاد و امکان آشنایی با هنرها و هنرمندان شهر، شاهد حضور علاقمندان به این حوزه بوده و بسیاری از گردشگران، بخشی از سوغاتی‌ و هدایای نوروزی خود را از این محل‌ها تهیه می کنند.

نصیربیگی با اشاره به اینکه این حجم حضور و دیدارها در حالی بود که برودت پایین هوای تبریز، شرایطی خاص را برای تبریز فراهم آورده بود، یادآور شد: با همه این شرایط این موزه‌ها پذیرای گردشگران نوروزی و شهروندان تبریزی بوده و بخشی از تبریزگردی خود را در این محل‌ها به انجام می رسانند.

به گفته وی موزه شهر در عمارت ساعت، خانه موزه علی موسیو و خانه موزه استاد شهریار همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۳۰ دقیقه قبل از اذان مغرب به صورت یکسره و به شکل رایگان خدمات می دهند.