نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، گفت: انتخابات، صحنه حضور مردم در پای انقلاب اسلامی، نظام و کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز در خصوص اینکه انتخابات چه ثمرات و فوایدی برای کشور دارد و چگونه می‌تواند نسخه حلال مشکلات برای کشور باشد، افزود: حضور حداکثری در انتخابات، وحدت ملی و انگیزه ملت ایران برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: انتخابات نوعی سازمان یافتگی اکثریت ملت در یک سو، با هم و هم جهت بودن و مثل هم اندیشیدن و از معانی اصولی و مبانی ملی است و پیامد مشارکت در انتخابات، وحدت ملی و قدرت ملی است و این قدرت موجب امنیت کشور می‌شود و در نتیجه آن، علم پیشرفت کرده و اقتصاد شکوفا می‌شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، مشارکت در انتخابات چنین معجزه هایی دارد و موجب رفع مشکلات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور می شود، گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌المللی نیز نشان دهنده اقتدار ملی و اعتبار بین‌المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، ادامه داد: اینکه در انتخابات چه کسی یا چه گروهی پیروز شوند، فرع است بلکه خود انتخابات اصل بوده و حضور مردم در صحنه مهم است.

وی اظهار امیدواری کرد: مردم آذربایجان شرقی و تبریز همچنان در انتخابات نیز پیشگاه و پیشرو باشند و شهر اولین ها بودن را در مرحله عمل نشان دهند.

پیشرفت های کشور، جهاد امیدآفرینی است

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به پرتاب ماهواره «ثریا» توسط مهمترین ماهواره‌بر قائم ساخت نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: برای نخستین بار ماهواره ایرانی در ارتفاع ۷۵۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، افزود: مدار پایین زمین فرصت های زیادی را از ابعاد مختلف ایجاد می کند و علاوه بر ترویج اکتشافات فناورانه، مزایای مختلفی برای بشریت دارد و از طریق آن کار و تحقیق در فضا توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به بازار هفت میلیارد دلاری پیش روی ماهواره های مدار پایین، اظهار کرد: ایران در این مسیر قرار گرفته و این پیشرفت‌ ها، جهاد امیدآفرینی و امید است فرزندان این ملت در حوزه های علمی و فناوری بیش از این موفق باشند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی نتوانسته اند از ضربه اولیه عملیات طوفان الاقصی بکاهد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره بر گذشت حدود ۱۱۱ روز از آغاز جنگ غزه و ضربه مهلکی که عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی زده است، گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا در این مصاف با وجود جنایت ها و قساوت های بسیار، نتوانسته اند ابتکار عمل را در دست بگیرند و از تاثیرات ضربه اولیه عملیات طوفان الاقصی بر رژیم صهیونیستی بکاهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: با گذشت زمان، آمریکا و رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت در عراق، لبنان، سوریه و غزه ضربات بیشتری دریافت کرده و خواهند کرد.

برپایی جشن های دهه فجر تنها تزئین کردن نیست

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه فجر و ۱۲ بهمن سالروز ورود امام راحل به کشور، گفت: امید است با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جشن‌ های امسال پرشورتر از سال های گذشته برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، افزود: هدف از برپایی جشن های دهه فجر، تنها تزئین کردن نیست بلکه باید در این دهه دستاوردهای انقلاب را در حوزه های مختلف به مردم تبیین کرد.

وی در خطبه های این هفته نماز جمعه از حضور حدود ۴۰۰ نفر از معتکفان جوان در نماز جمعه، شرکت اقشار مختلف به ویژه معتکفان جوان، دانش آموز و طلاب در مراسم اعتکاف، حضور پرشور مردم تبریز و ارومیه در مراسم تشییع و بزرگداشت سردار عابدین خرم استاندار فقید و حضور در صحنه و میدانی « مالک رحمتی» استاندار جدید آذربایجان شرقی در بارش برف روزهای گذشته و کارگران شهرداری، بسیجیان و نیروهای انتظامی در بازگشایی خیابان ها قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، همچنین با اشاره به سوابق فعالیت استاندار جدید آذربایجان شرقی و آرزوی توفیق بیشتر برای خدمت رسانی به مردم استان، ادامه داد: انتصاب استاندار جوان در سالروز ولادت جوان‌ ترین امام شیعیان به عنوان استاندار آذربایجان شرقی را به فال نیک می‌گیریم.