به واسطه شرایط فشرده در دوران کرونا مراکز درمانی استان و به ویژه تبریز دچار فرسودگی شده‌اند و نباید اجازه دهیم تبریز کهن به کهنگی بدل شود و انتظار داریم این مراکز با نظر ویژه وزارت بهداشت بازسازی مبنایی و اساسی شود.

سیدهادی شاطرموسوی: این گفته ی استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های درمانی و بهداشتی علوم پزشکی تبریز؛ نگرانی ها از وضعیت زیرساخت های درمانی استان را به شدت افزایش داده با این حال اقدامات عملی چشمگیر برای بهبود شرایط دیده نمی شود.

کهن شهر تبریز که از دیرباز به واسطه حضور پزشکان متخصص، محلی برای مراجعه بیماران از استان های همجوار و حتی کشورهای همسایه بوده حال و روز خوبی را سپری نمی کند و بیم آن می رود که در اثر جزیی ترین حوادث طبیعی و غیر طبیعی با چالش بزرگ زیرساخت های درمانی برای امداد رسانی برای عموم مواجه شود.

هرچند سرمایه گذاری های بخش غیردولتی توانسته کاستی های مطرح در این حوزه را تاحدودی زیادی جبران نماید با این حال انتظار می رود نمایندگان استان و مدیران استانی در برنامه ریزی های خود فکری به حال بازسازی بیمارستان های قدیمی این شهر نمایند.

علاوه بر این، گفته می شود بخشی از دستگاه‌های بیمارستانی تبریز به دلیل فرسودگی و اتمام طول عمر مفید خود، خراب شدند و به رغم تلاش‌های تیم مدیریتی و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی و آمدن کارشناسان فنی از تهران، این مشکلات همچنان پابرجا است که امیدواریم با همت ملی، شاهد اقدامات عملی برای برون رفت از این وضعیت تاسف بار در استان باشیم.

بیمارستان دولتی امام رضا (ع) با قدمت تقریبی ۲۰سال جدیدترین بیمارستان تبریز بوده و عمر برخی از بیمارستان های فعال این شهر به بیش از ۵۰ سال می رسد!

  • نویسنده : سیدهادی شاطرموسوی