سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی از آغاز اجرای طرح ویژه بازرسی ونظارت بر بازار نوروز خبر داد.

ایرج مرندی در خصوص جزئیات اجرای این طرح افزود: به مناسبت فرا رسیدن ایام پایانی سال و عید نوروز نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و سطح بازار در راستای ایجاد تعادل در بازار، طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات ایام نوروز از ۱۵ بهمن سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح تشدید بازرسی ویژه عید نوروز با حضور ۱۰۰ اکیپ بازرسی با مشارکت تمامی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در سطح استان جهت جلوگیری از ایجاد تلاطم و تورم در سطح عرضه و بازار در حال اجرا است.

سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح نظارت و پایش مؤثر و بهنگام بر فرآیند تأمین و توزیع کالا در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده گان و برخورد با تخلفات احتمالی بخصوص در حوزه انبارها، مراکز نگهداری، بنکداران، پوشاک، کیف و کفش، میوه، آجیل، عمده فروشی و خرده فروشی است.

مرندی تصریح کرد: مردم در هنگام خرید از واحدهای صنفی که از نصب قیمت بر روی کالا امتناع می‌کنند خرید نکنند چون عدم درج قیمت بر روی کالا اصلی ترین زمینه گرانفروشی محسوب شده و تخلف صنفی است و همچنین پس از خرید واحدهای صنفی ملزم به ارائه فاکتور فروش هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ با ما در میان بگذارند.