هیات دولت جمهوری آذربایجان روز گذشته ( جمعه ) تصمیم گرفت, با توجه به کاهش موارد ابتلای به ویروس کرونا در این کشور، برخی محدودیت های رژیم فرنطینه را لغو کند .

بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان محدودیت های ورود و خروج از باکو پایتخت این کشور و نیز دو شهر سومقایت و آبشرون از ۸ سپتامبر ( ۱۸ شهریور ماه ) جاری لغو می شود .

با این اقدام محدودیت های قرنطینه ای شامل تردد شهروندان در سراسر جمهوری آذربایجان برطرف شده است . با این حال حمل و نقل مسافر بین شهری همچنان ممنوع اعلام شده است.

مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و نیز ورود اتباع خارجی به این کشور، مسدود است .

بر اساس تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان همچنین محدودیت های خدمات مشتری در داخل رستوران ها و غذاخوری ها برطرف شده است .

 هیات دولت جمهوری آذربایجان ۵ سپتامبر گذشته ( ۱۵ شهریورماه ) نیز محدودیت های قرنطینه ای را در چند شهر از جمله گنجه، جلیل آباد، ماسالی، مینگچویر، یولاخ، برده، گورانبوی، گویگول، خاچماز و سلیان به دلیل کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا لغو کرد .

این در حالی است که برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و تجمع بیش از ۵ نفر در سراسر جمهوری آذربایجان ممنوع و فعالیت مساجد و دیگر اماکن دینی نیز تعطیل شده است .

فعالیت مراکز تجاری بزرگ و  متروی پایتخت باکو و نیز حرکت وسایل نقلیه عمومی در دو روز تعطیلات آخر هفته‌ متوقف شده است .