رئيس دانشگاه آزاد اسلامى استان آذربايجان شرقى از جان گذشتگى ستارخان و باقرخان را موجب پيروزى نهضت مشروطه دانست.

به گزارش توران ؛ “عزیز جوانپور هروى” امروز در نشست خبرى خود با خبرنگاران که در محل دانشگاه آزاد اسلامى برگزار شد ، اظهار داشت: تلاش هایى در جریان است تا نقش تبریز را در پیروزى نهضت مشروطه کمرنگ نماید و این در حالیست که تبریز نقش فراموش نشدى در پیروزى این نهضت بزرگ داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامى استان آذربایجان شرقى افزود: تبریز همواره در طول تاریخ پیشتازى خود را در جریانات مهم اجتماعى حفظ کرده و تاثیر بسزایى در پیروزى انقلاب اسلامى ایران و نهضت مشروطه داشته است.

جوانپور ادامه داد: مطمئناً تبریز و آذربایجان پیشتازى خود را در تحقق گام دوم انقلاب اسلامى ایران نیز حفظ و تداوم خواهد داد.

او در بخش دیگرى از سخنان خود با اشاره به برگزارى چهاردهمین دوره همایش مشروطه پژوهى با موضوع “استکبارستیزى از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامى” تصریح کرد: این همایش همانند سال هاى گذشته روز ١۴ مرداد در تبریز برگزار مى شود که امسال به دلیل شرایط بیمارى کووید ١٩ به صورت فضاى مجازى خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامى استان آذربایجان شرقى از دریافت ۶٠ مقاله علمى به این همایش خبرداده و خاطرنشان ساخت: علاقمندان تا ١٠ مرداد فرصت دارند تا مقاله هاى خود را به دبیرخانه این جشنواره در محل تبریز ، چهارراه باغشمال ، سازمان بسیج فرهنگیان و یا به نشانى اینترنتى mashroteh.com ارسال نمایند.

وى در پایان سخنان خود براى نماینده ولى فقیه در استان آذربایجان شرقى که از دیروز به بیمارى مبتلا شده اند ، آرزوى سلامتى کرد.