رییس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از شروع به کار قطار مسافربری ارومیه-مشهد خبر داد، گفت: خدمات حمل‌ونقل این مسیر ریلی از امروز، ١٠ دی‌ماه با ظرفیت ۴۴۰ نفر آغاز شد.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: حرکت قطار مسافربری ارومیه به مشهد از سمت ایستگاه راه‌آهن ارومیه در ساعت ١٢:٢٠ انجام شد و مراجعت این قطار از مشهد در ساعت ٢٣:٢٠ خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه قیمت بلیت این قطار برای هر نفر در  سالن چهار خوابه ١٣٨ هزار تومان و در سالن ۶ خوابه ١١۶ هزار تومان است، اظهار داشت:  حرکت این قطار از ارومیه به مشهد به صورت هفتگی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: قطار مسافربری ارومیه به مشهد به صورت مستقیم جهت تسهیل تردد زائران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) راه‌اندازی شد و در صورت استقبال مردم، تعداد روزهای حرکت قطار از ارومیه به مشهد افزایش می‌یابد.
رییس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: سال‌گذشته شهر ارومیه به عنوان سومین مرکز استانی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی «مقام معظم رهبری» و باحضور ربیس‌جمهوری به شبکه ریلی کشور متصل و آرزوی دیرینه مردم منطقه محقق شد.
حمزه‌لو تاکید کرد: سیستم حمل و نقل ریلی دستاوردهای درخشانی از جمله صرفه‌جویی در زمان و انرژی، ایمنی و حفظ محیط زیست را برای استان به همراه دارد.
وی افزود: جلب سرمایه‌گذاری و افزایش تعداد قطارهای ایستگاه راه آهن ارومیه در اولویت برنامه‌های اجرایی شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قرار دارد.
متقاضیان می‌توانند بلیت این قطار را از مراکز فروش بلیت طرف قرارداد راه‌آهن در سطح کشور خریداری کنند.
خط آهن مراغه – ارومیه ۲ استان مهم کشور را به هم وصل کرده‌است و از شهرهای ملکان، نقده، میاندوآب و مهاباد عبور می‌کند؛ این خط آهن همچنین در روستاهای قزل قلعه، شیرین بلاغ و رشکان ایستگاه دارد و طول آن ۱۸۵ کیلومتر است.