رییس اتحادیه چلوکبابی ها و غذاخوری های شهرستان تبریز گفت: روند افزایش سرسام آور قیمت گوشت غذاخوری های این شهرستان را به تعطیلی می کشاند.

وحید تقی پور ضمن تاکید بر اینکه قیمت گوشت تاثیر مستقیم بر فعالیت غذاخوری ها و چلوکبابی ها داشته است، افزود: از آنجائی که ۵۰ درصد هزینه های این صنف به قیمت گوشت وابسته است، روند کنونی بازار گوشت، آینده این صنف مهم را که صبغه تاریخی و فرهنگی نیز دارد به مخاطره انداخته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مغز گوسفندی که برای پخت کباب برگ استفاده می شود به حدود ۲۰۰ هزار تومان رسیده است که این مبلغ در سال گذشته همین زمان ۹۵ هزار تومان بود و این رقم افزایش بیش از ۱۰۰ درصد را نشان می دهد.

تقی پور با ابراز تاسف از اینکه حتی با قیمت های بالا نیز به تدریج پیدا کردن گوشت مغر گوسفندی سخت و غیر ممکن می شود، ادامه داد: چند روزی است که با قیمت ۲۰۰ هزار تومان نیز چنین محصولی در بازار پیدا نمی شود که این وضعیت بسیار نگران کننده است.

وی، قاچاق دام زنده و نبود کشتار به دلیل شرایط اقتصادی جامعه و پایین آمدن قدرت خرید مردم را دلیل کمیاب شدن گوشت مغز گوسفندی اعلام و اضافه کرد: در زمان حاضر توزان بین عرضه و تقاضا در حوزه گوشت قرمز وجود ندارد.

تقی پور شرایط موجود را تهدیدی جدی و بی سابقه برای چلوکبابی ها و غذاخوری ها دانست و یادآور شد: در نشستی که اخیرا’ با اعضای اتحادیه داشتیم متفق القول اعلام شد اگر روند کنونی افزایش قیمت گوشت تداوم یابد، بعد از تعطیلات عید نوروز بسیاری از واحدها تعطیل خواهند شد، چون هیچ توجیهی برای ادامه فعالیت وجود ندارد.

به گفته وی، از ابتدای سالجاری تاکنون پروانه فعالیت ۱۰۰ واحد چلوکبابی و غذاخوری های شهرستان تبریز ابطال شده است که بیشتر آنها ناشی از شرایط اقتصادی و ناتوانی برای ادامه فعالیت بوده است.

رییس اتحادیه چلوکبابی ها و غذاخوری های شهرستان تبریز کاهش مشتریان را از مشکلات ناشی از افزایش قیمت ها دانست و اظهار داشت: طی ماه های اخیر مشتریان چلوکبابی های تبریز به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است و تنها طبقات خاص از غذاهای این واحدها استفاده می کنند.

تقی پور گفت: این در حالی است که تا پیش از این به طور معمول تمام اقشار جامعه جزو مشتریان چلوکبابی ها و غذاخوری ها بودند.

  • منبع خبر : ایرنا