سرهنگ محمد جعفرزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اطلاع واصله مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و عوامل انتظامی قرار گرفت.   سرهنگ جعفرزاده افزود: در همین راستا فعالیت حفاران مورد رصد و شناسایی قرار گرفت و طی عملیاتی غافلگیرانه دو نفر در این رابطه دستگیر […]

سرهنگ محمد جعفرزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اطلاع واصله مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و عوامل انتظامی قرار گرفت.

 

سرهنگ جعفرزاده افزود: در همین راستا فعالیت حفاران مورد رصد و شناسایی قرار گرفت و طی عملیاتی غافلگیرانه دو نفر در این رابطه دستگیر شدند.

 

وی اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضایی منزل نامبرد گان مورد بازرسی قرار گرفت و تعداد دو عدد سکه قدیمی و تاریخی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال متعلق به هزاره قبل از میلاد و تعداد دو عدد اشیاء قدیمی و تاریخی کشف و متهمان به همراه پرونده متشکله تحویل مراجع قضایی شد.

 

این مقام انتظامی اعلام کرد: با عنایت به اینکه آثار تاریخی نشانگر هویت یک ملت است و در کنار ارزش مادی ارزش معنوی زیادی دارد و غارت آن توسط افرادی سودجو ضربه تاریخی و هویت ملت است لذا مردم و مسئولان وظیفه خطیری در حفظ و نگهداری آنها دارند.

 

سرهنگ جعفرزاده از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در این زمینه را بلافاصله به پلیس اطلاع دهند.