استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بی مهری های مختلف در سال های گذشته با اهالی سینما و هنرمندان کشور، گفت: دولت سیزدهم در صدد رفع نامهربانی ها با اهالی سینما و سینماگران است.

مالک رحمتی عصر شنبه در مراسم افتتاح چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز، افزود: ما باید قدر بزرگان خود در حوزه های مختلف هنر به خصوص سینما و فیلم را دانسته و نسبت به تکریم آنها اقدامات شایسته انجام دهیم که متاسفانه در برخی مواقع، نامهربانی هایی با این قشر شده است.

وی یادآور شد: اما تا فرصت داریم باید بزرگان سینما و هنرمندان شایسته کشور را ارج نهیم که برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره فیلم فجر در ابعاد داخلی و بین المللی نشان دهنده توجه خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع مهم و حیاتی است.

رحمتی انتقال پیام از طریق هنر به ویژه سینما و هنر هفتم را بهترین و رساترین شیوه دانست و با تاکید بر اینکه غفلت از این امر خسارات فرهنگی و اجتماعی را متوجه کشور می کند، اظهار کرد: برای ماندگاری پیام واقعی انقلاب اسلامی و تمدن ایرانی – اسلامی سینما بهترین ابزار در میان انواع هنرها است.

وی خستگی ناپذیری را از ویژگی های بارز هنرمندان قلمداد کرد و گفت: امروز با توجه به توسعه و گستردگی سریع و وسیع فضای مجازی و سینماهای خانگی تاثیرگذاری این هنر در جامعه اجتناب ناپذیر بوده و در این خصوص حجت بر همه تمام است.

رحمتی اکران فیلم سینمایی “آپاراتچی” همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر در تبریز را نشانه توجه به جایگاه هنرمندان و سینماگران شهرستانی دانست و ادامه داد: این اثر در واقع پیام رسان فرهنگ اصیل آذربایجان و بازگویی تحولات دهه ۱۳۶۰ ایین خطه است که باید با ترجمه به زبان های مختلف در کشورهای مختلف به خصوص همسایه نیز اکران شود.