رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: زمین خواری به ارزش ۳۸ میلیارد ریال در ارومیه با عملیات ویژه ماموران پلیس امنیت اقتصادی کشف و یک نفر در این ارتباط دستگیر شد.

سرهنگ بابک فرشباف روز سه‌شنبه اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در راستای مقابله جدی و بی امان با جرائم اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی با انجام کار اطلاعاتی و گشت زنی‌های هدفمند یک مورد زمین خواری را در ارومیه شناسایی و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های میدانی به عمل آمده توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی مشخص شد فردی با اقدامات غیر قانونی و بدون مجوز ۱۴۸ متر از اراضی دولتی را با دیوارکشی به تصرف خود در آورده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ماموران پس از بررسی‌های فنی به عمل آمده و اطمینان از صحت موضوع، ضمن هماهنگی با مرجع قضایی پس از تشکیل پرونده و انعکاس به مراجع ذیربط، نسبت به دستگیری متهم اقدام کردند.

وی ارزش تقریبی این اراضی ملی کشف شده را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی ۳۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پس از اقدام سریع و قاطعانه پلیس، نسبت به تخریب و خلع ید زمین مذکور اقدام شده است.

سرهنگ فرشباف اضافه کرد: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفین و سود جویان همواره در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد و با متخلفان و متصرفین اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.