رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: میزان تولید زباله و پسماند در این شهرستان نزدیک به سه برابر میانگین جهانی آن است که باید این رویه اصلاح شود.

فاروق سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گویى افزود: براساس آمار روزانه هر شهروند مهابادی حدود یک کیلوگرم زباله و پسماند تولید می کند که این میزان در سطح جهانی حدود ۳۰۰ گرم است.

وی ادامه داد: با توجه به تولید سه برابری زباله در این شهرستان نسبت به میانگین جهانی انجام اقدامات آموزشی برای کنترل این روند لازم است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اضافه کرد: چرخه مدیریت پسماند شهرستان عملکرد قابل قبولی داشته و دغدغه اصلی مربوط به تولید بیش از اندازه زباله توسط شهروندان است.

سلیمانی اظهار کرد: همچنین بر اساس بررسی های صورت گرفته روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم زباله عفونی توسط مراکز درمانی و بیمارستانی این شهرستان تولید می شود.

وی با بیان اینکه مشکل دفع زباله عفونی نیاز به پیگیری دارد، گفت: دستگاه بی خطر ساز بیمارستان جوابگوی زباله های عفونی نبوده و برخی از پسماندهای عفونی جهت بی خطر سازی به مرکز استان منتقل می شود.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت پسماند صنعتی و نخاله های ساختمانی در مهاباد افزود: مکان مشخصی برای جمع آوری و دفع نخاله های ساختمانی وجود ندارد و علاوه بر چهره نازیبا در هنگام بارندگی موجب تخریب محیط زیست و انسداد پل ها و معابر خواهد شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

  • منبع خبر : ايرنا