رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید که این کشور به دنبال تصرف هیچ سرزمینی در سوریه نیست.

«رجب طیب اردوغان» روز جمعه گفت که با وجود تشدید حملات علیه عناصر کَرد در شمال سوریه، ترکیه به دنبال تصرف هیچ سرزمینی در سوریه نیست.

 او این را هم ادعا کرد که «ما نگران شکست خوردن یا نخوردن بشار اسد نیستیم.»

اردوغان گفته لازم است از برداشته شدن گام‌های پیشرفت با سوریه اطمینان حاصل شود تا از این طریق بتوان بسیاری از طرح‌های برنامه ریزی شده در این منطقه را مختل کرد.

همچنین آناتولی به نقل از اردوغان نوشت که در درجه اول ایالات متحده و نیروهای ائتلاف هستند که تروریسم را در سوریه حمایت می‌کنند، آنها این کار را بی‌رحمانه انجام دادند و هنوز هم به آن ادامه می‌دهند.

اردوغان مدعی شده که ما به خاک سوریه چشم ندوخته‌ایم. مردم سوریه برادران ما هستند. تمامیت ارضی سوریه برای ما مهم است. دمشق باید از این موضوع آگاه باشد.

رئیس جمهوری ترکیه گفته که ترکیه همیشه بخشی از راه حل سیاسی در منطقه بوده است. ما برای حل مشکل سوریه تمام تلاش خود را کردیم. هدف ما صلح منطقه‌ای و حفاظت از کشورمان در برابر تهدیدات بوده است.

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات احتمالی با سوریه گفت که کشورها هرگز نمی‌توانند گفت وگوی سیاسی و دیپلماسی را رد کنند.

وی افزود: باید گام های بیشتری در قبال سوریه برداریم.

چهارشنبه گذشته، معاون رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه همزمان با ادامه حملات کشورش به شمال سوریه اعلام کرد که آنکارا ممکن است با دمشق روابط مستقیم برقرار کند.