رسول رسولی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب اظهار داشت: مودیان مالیاتی باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی  WWW.TAX.GOV.IR، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۲ خود را ارائه کنند.          وی خاطرنشان کرد: ارسال الکترونیکی اظهارنامه و دریافت کد رهگیری به منزله تحویل […]

         رسول رسولی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب اظهار داشت: مودیان مالیاتی باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی  WWW.TAX.GOV.IR، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۲ خود را ارائه کنند.

         وی خاطرنشان کرد: ارسال الکترونیکی اظهارنامه و دریافت کد رهگیری به منزله تحویل به واحد مالیاتی تلقی می گردد و نیازی به ارائه نسخه کاغذی آن به ادارات مالیاتی نمی باشد.

         رسولی گفت: افرادی که دسترسی به سرویس های اینترنتی ندارند، می توانند با مراجعه به دفاتر و باجه های پستی، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و کافی نت ها در سراسر استان، اظهارنامه خود را ارائه نمایند.

         وی گفت: سقف استفاده از معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی در سال ۱۳۹۲، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بود و اصناف و صاحبان مشاغل در صورت تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر از این معافیت بهره‌مند خواهند شد.

         رسولی افزود: معافیت مالیاتی برای کلیه فعالیت‌های اقتصادی یکسان محاسبه می‌شود و کسانی که اظهار نامه ندهند، نمی‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

        وی با بیان اینکه ارائه اظهارنامه به صورت الکترونیکی موجب صرفه جویی در وقت و هزینه مودیان و سازمان امور مالیاتی می‌شود، افزود: مودیان پس از ارسال اظهارنامه‌های خود می توانند نسبت به پرداخت الکترونیکی مالیات متعلقه از طریق سامانه اقدام نمایند و یا به واحد مالیاتی مربوطه مراجعه نموده و ترتیب پرداخت مالیات خود را انجام دهند و ۴۰ درصد مالیات را نقد و بقیه را به صورت اقساط تا دی ماه سال جاری پرداخت کنند.

        وی با بیان اینکه در روزهای پایانی تیرماه ساعات فعالیت اداره کل امور مالیاتی استان افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: روز جمعه ۲۷ تیر ماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ و در سه روز آخر تیر ماه، کارکنان اداره کل امور مالیاتی به صورت یکسره تا زمان افطار برای راهنمایی و ارائه خدمات به مودیان فعالیت خواهند کرد.