نماینده ولی فقیه در آذربایحان‌ شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تغییرات عمده سیاسی نسبت به ایران در جهان در سال های پس از پیروزی انقلاب، گفت: نقش آفرینی و تاثیرگذاری در معادلات منطقه ای و جهانی ایران از جمله برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، افزود: در زمان رژیم ستمشاهی تمام اختیارات کشور به دست آمریکایی ها تدوین و اجرایی می شد، اما هم اکنون مشکل‌ترین و حساس‌ترین مسائل منطقه بدون مشارکت ایران حل نمی‌شود که این امر نشان دهنده عمق تاثیرگذاری سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی است و این دستاورد کمی نیست.

وی اظهار کرد: در آن دوران که درآمدهای سرشار نفتی به اقتصاد کشور سرازیر می شد، آمریکا نفت ما را می خرید و به جایش فانتوم تحویل می داد، اما امرو به همت جوانان دانشمند و فعالیت های جهانی ایران اسلامی به یکی از مهمترین و بزرگ ترین کشورهای جهان در علوم و فنون دفاعی تبدیل شده ایم.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: ایران اسلامی که سال ها در تحریم جهانی است، به هیچ عنوان سیما و منظر یک کشور تحریم شده را ندارد و ملتی که در برابر همه چیز ایستاده باز هم روی آرمان ها و اهداف تعیین شده توسط امامین انقلاب پافشاری می کند و به غرب و استکبار تکیه نکرده و نخواهد کرد.

وی تقارن بعثت پیامبراکرم(ص) با جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی را مناسبتی بسیار مبارک دانست و ادامه داد: این انقلاب را می‌توان به انقلاب پیامبر اکرم (ص) تشبیه کرد که با بعثت خود مردمی را که از لحاظ تمدن در پست‌ترین‌ شرایط بودند، نجات داد و همین موضوع برای انقلاب اسلامی مردم ایران نیز صادق است.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: ایران در دوران طاغوت حیاط خلوت آمریکا بود، به طوری که منابع و معادن ما را به کمترین قیمت خریده و به جای‌ آن تسلیحات می‌دادند و آن هم به چند برابر قیمت های متعارف جهانی که شاید در عالم انسانیت حماقتی از این بدتر نباشد.

خطیب جمعه تبریز به رویداد بسیار مهم و اساسی انتخابات اشاره و اضافه کرد: باید توجه داشت که حضور در انتخابات تقویت‌ کننده اقتدار و ناامید کردن دشمنان است که از مدت ها قبل دسیسه های بیشماری را برای عدم شرکت مردم و یا کمرنگ کردن انتخابات طراحی کرده اند.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری برخلاف نظر و ایده دشمنان بسیار پرشور و گسترده تر از دوره های قبلی برگزار می شود، ادامه داد: با تمام اتفاقات اخیر و مشکلات اقتصادی و معیشتی به فضل الهی و با اراده ملت انتخابات پرشوری خواهیم داشت و یکی از نکات مهمی که دستگاه‌های تبلیغی و رسانه‌ای و مجموعه‌های مردمی باید انجام دهند، فضاسازی انتخاباتی است. 

وی با بیان اینکه باید فضای کشور و استان فضای علاقمندی و شور و شوق باشد، گفت: در چنین فضایی برای مردم یادآوری می شود که قرار است کاری بزرگ و حماسه ای جاوید خلق کنند که بر همین اساس باید کشور را به گونه‌ای آماده کرد تا صحنه انتخابات جدی‌ترین و پرشورترین صحنه‌های مشارکت عمومی آنها رقم بخورد.

حجت الاسلام آل هاشم انتخابات را سنگر اقتدار کشور خواند و افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رای مصونیت برای کشور در برابر تهدیدات ایجاد می کند و در عین حال فرصت‌ سازی خوبی در پیش‌ روی کشور قرار می‌دهد، بنابراین هر کسی به نظام اسلامی اعتقاد دارد، باید شرکت در انتخابات را وظیفه خود بداند.

وی با بیان اینکه در زمینه اطلاع‌رسانی از پیشرفت‌های کشور قصورهای فراوانی صورت می گیرد، به بازدید رهبری از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی اشاره و اضافه کرد: ایشان عدم اطلاع‌رسانی درست از این دستاوردها را مطرح کردند، چون این پیشرفت‌ها به درستی و به موقع بیان نشده است و در این موضوع کم تحرک هستیم، در حالیکه ملت باید بدانند در چه کارهایی ما توانمندی داریم که هنوز روایت نشده است.