ارشد نظامی ارتش در استان‌ های آذربایجان شرقی و اردبیل گفت: بهره مندی از تجهیزات بومی و توان مهندسان داخلی در پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مایه قوت قلب مردم و افتخاری بس بزرگ برای نیروهای مسلح است.

امیر سرتیپ دوم امیرحسین شفیعی روز دوشنبه در بازدید از منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور مستقر در تبریز، افزود: در حال حاضر پدافند هوایی با در اختیار داشتن تجهیزات بومی و توان بالای تخصصی در اوج بالندگی قرار دارد.
وی اظهار کرد: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و با ذکاوت، در کنار تجهیزات بومی و به‌ روز از حریم آسمان میهن اسلامی به خوبی دفاع و حراست می کند و بر اثر همین توانمندی ها هیچ دشمنی نمی تواند چشم طمع به کشور داشته باشد.
امیر شفیعی با بیان اینکه کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش با کار و تلاش جهادی طی سال های اخیر تحولات عظیمی را در این مجموعه رقم زده‌اند، ادامه داد: پدافند هوایی با بهره‌گیری از دانش و تخصص‌های نوین باعث ارتقای توان رزم و آمادگی نیروهای مسلح شده است.
وی اظهار کرد: پدافند هوایی با گام نهادن در عرصه‌های بزرگ راداری و موشکی و با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و با دانش، در کنار تجهیزات بومی در اوج بالندگی و بازدارندگی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه همکاری تنگاتنگ نیروی پدافند هوایی با مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان منجر به توسعه، رشد و شکوفایی این نیرو شده است، گفت: با همکاری و همدلی ایجاد شده بین نیروهای مسلح امنیت کامل در سراسر مرزهای هوایی جمهوری اسلامی حکم فرما است.
امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی افزود: نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در بالاترین سطح از آمادگی رزمی قرار دارد و چنانچه تهدید و حرکت اشتباهی از سوی دشمنان صورت بگیرد با مشت محکم و اراده فولادین مدافعان آسمان پاسخ داده می شود.