استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: این استان به لحاظ روند ساخت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه ۱۷ کشوری را در اختیار دارد و باید در این زمینه بیشتر همت شود.

عابدین خرم روز یکشنبه در جمع اعضای شورای مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه این رتبه بندی بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن ثبت شده است، یادآور شد: لازم است با همکاری دستگاه‌های مختلف دولتی و مجریان پروژه‌ها، رتبه استان را به سرعت ارتقا دهیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش رو در پروژه های نهضت ملی مسکن آذربایجان شرقی، بر شتاب بخشی بیشتر در اجرا و اتمام این پروژه‌ها تاکید و اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان موظف است هر ۲ هفته یک بار جلسات شورای مسکن را تشکیل داده و دستگاه‌های مجری و خدمات رسان مشکلات را شناسایی، ارزیابی و برطرف کنند.

خرم بر پیگیری و جدیت مجموعه راه و شهرسازی و ادارات خدمات رسان در خصوص مباحث مربوط به تامین زیرساخت های اساسی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و ادامه داد: اقدامات لازم جهت تسریع در اجرای پروژه‌ها باید عملیاتی شود.

خرم با اشاره به اینکه برخی ادارات، کارخانجات، نیروهای مسلح و تعاونی های مسکن برای تامین زمین جهت ساخت مسکن برای کارمندان اعلام آمادگی کرده اند، گفت: این تقاضاها باید مورد حمایت و ترغیب قرار گرفته و ترتیب اثر داده شود.

به گفته وی هم اکنون ۷۴ هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی در دست ساخت است که باید روند ساخت، تامین زیرساخت و تکمیل آنها تا خرداد ماه به سرعت پیش رود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: پروژه‌های مسکن خودمالکی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز که با مشارکت خود مردم اجرا می‌شود، نوعی شتاب‌دهی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.