رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه معرفی ظرفیت های اقتصادی استان تاثیر بسیار زیادی در جذب سرمایه گذاران دارد، گفت: رسانه ها در زمینه معرفی توانمندی های مختلف اقتصادی و تحقق شعار سال نقش مهمی دارند.

صابر پرنیان روز چهارشنبه در نشست تخصصی با جمعی از مدیران بخش خصوصی و اقتصادی با محوریت تحقق شعار سال و نقش رسانه ها در تسهیل فضای کسب و کار استان افزود: ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاران و تدوین برنامه های اصولی، علاوه بر رفع موانع و مشکلات، موجب افزایش میزان تولید در استان می شود.

وی با بیان اینکه نگاه بخشنامه‌ای به تولید منجر به توقف آن می شود گفت: در مقابل نگاه کیفی و عمقی به این حوزه از جمله عوامل رشد تولید است.

پرنیان همچنین کسب رتبه نخست شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در اجرای تمام شاخص های توسعه ای و جذب ۶۰۴ سرمایه گذار جدید را از جمله رویدادهای اقتصادی خوشایند در بخش صنعت اعلام کرد و گفت: سال گذشته در بسیاری از حوزه های صنعتی، رکورد تولید را شکستیم و برای نخستین بار در تاریخ شرکت تراکتورسازی، رکورد تولید محصولات این شرکت شکسته شد و تولید شرکت های ایدم، چرخشگر، فولاد، محصولات لوازم خانگی و شیشه افزایش یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر جلب رضایت مردم تاکید کرد و گفت: دشمن برای به چالش کشیدن اقتصاد کشور با جریان سازی های رسانه ای از حربه های روانی استفاده می کند و انجام وظیفه ما در ایجاد آرامش و جلب رضایت عمومی حیاتی است.

در این جلسه فعالان اقتصادی در بسیاری از رشته صنعت ها مانند فولاد، لوازم خانگی، شیشه و قطعه‌سازی بر مطالبه گری رسانه ها، شفاف سازی، ایجاد همدلی، معرفی کالاهای ایرانی، تامین انرژی، وضعیت اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و تبیین مسائل تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی تاکید کردند و مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فعالان صنایع فولاد، چرم و لوازم خانگی بررسی شد.

آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد؛ هر چند بخش عمده واحدهای تولیدی و صنعتی استان کوچک مقیاس و متوسط هستند، اما بیش از ۹۵ درصد سرمایه گذاری های این خطه در حوزه تولید توسط بخش خصوصی انجام شده است که در یک اقتصاد رقابتی و به دور از رانت، مزیت بزرگی محسوب می شود.