پنجمین گروه از ایرانیانی که به جمهوری آذربایجان سفر کرده بودند و به دلیل مسدود بودن مرزها در رابطه با مقابله با شیوع ویروس کرونا نتوانستند به ایران بازگردند ، امروز ( سه شنبه) به کشورمان منتقل شدند.

 این گروه متشکل از ۱۳۰ نفر از  شهروندان کشورمان با پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان  و هماهنگی مقامات دو کشور از طریق زمینی،  باکو را به مقصد گذرگاه مرزی آستارا ترک کردند .

  پیش از این ۵۳۴ نفر از شهروندان کشورمان در قالب چهار گروه در مدت ممنوعیت تردد بین مرزهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به کشورمان منتقل شدند .

 گذرگاه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در قالب اقدامات  مقابله با  شیوع ویروس کرونا از یازدهم اسفند ماه سال گذشته برای رفت و آمد مسافر بسته شد و حمل و نقل هوایی میان دو کشور نیز در این ارتباط بطور موقت متوقف  گردید .

با وجود مسدود بودن مرز های بین ایران و جمهوری آذربایجان برای تردد مسافران ، حرکت کامیون‌های باری و ترانزیتی بین دو کشور از طریق گذرگاههای مرزی  همچون گذشته در جریان است .

این در حالی است که ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذرربایجان برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد که  محدودیت های ورود و خروج از مرزهای جمهوری آذربایجان و دیگر کشورها فعلا تا ۲۶ خرداد ماه ادامه خواهد داشت .