معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۸۵ ‌درصد زیرسازی مسیر راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز انجام شده است و حداکثر تابستان آینده به پایان می‌رسد.

جواد رحمتی روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به آغاز ریل گذاری قطعه دوم راه آهن بستان آباد – تبریز گفت: ۴۲ ‌کیلومتر از قطعه دوم این مسیر آماده شده و بالاست ریزی و ریل گذاری ١۵ کیلومتر از آن نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: ‌تا آخر سال آینده راه آهن بستان آباد به تبریز تا ایستگاه خاوران این شهر به پایان می رسد.

رحمتی همچنین در خصوص بزرگراه تبریز – جدید سهند نیز گفت: این بزرگراه بهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: ‌زیرسازی این جاده امسال به پایان می رسد.

خط آهن بستان آباد – تبریز مرحله دوم طرح ریلی میانه – تبریز محسوب می شود.

مسیر ریلی ۲۰۳ میانه- بستان آباد- تبریز با هدف دسترسی آسان و سریع بخش های شمال غربی کشور به تهران و کاهش حدود ۱۱۴ کیلومتری مسیر راه آهن موجود احداث شده است که زمان سفر را ۵.۵ ساعت کاهش می دهد.

طرح راه‌آهن دوخطه میانه – بستان آباد- تبریز که از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران – تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود،  از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.