به گزارش پایگاه خبری توران ؛ مصطفی مولوی فرد با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۲۶۳۴ میلیارد برای ایجاد قطارشهری تبریز هزینه شده است که اگر بخواهیم معادل امروزی آن را حساب کنیم بیش از ۷۳۶۸ میلیارد تومان خواهد بود.
مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز با بیان اینکه تکمیل خط یک قطارشهری تبریز اولویت ما است ، ادامه داد: برای تکمیل خط یک که عملیات اجرایی آن از ۱۸ سال گذشته آغاز شده به ۱۱۸۰ میلیارد تومان نیازمندیم و تا به امروز ۲۰۵۱ میلیارد تومان برای تکمیل این مسیر هزینه شده است که اگر بخواهیم معادل به روز شده ی آن را نیز محاسبه کنیم رقمی بالغ بر ۶۲۰۵ میلیارد تومان می شود.
دلیل نشت آب در ایستگاه های مترو
مولوی دلیل نشت آب در ایستگاه میدان ساعت را عدم تکمیل ایستگاه دانسته و خاطرنشان ساخت : در فاز دوم خط یک قطارشهری نواقصاتی وجود دارد که از جمله آنها می توان به ایستگاه میدان ساعت اشاره کرد که در بارش های اخیر به دلیل نواقصات ساختمانی و فقدان سقف پیش بینی شده ، آب باران در ایستگاه جریان داشت.
مدیرعامل سازمان قطارشهری با اشاره به تاثیر تحریم ها در پیشبرد پروژه قطارشهری ، گفت: ایستگاه میدان قطب و شهید محققی آماده بهره برداری شده است با این حال به علت عدم تامین پله برقی به علت تحریم ها ، ناگزیر به احداث آسانسورهای بزرگتر برای ایستگاه های مذکور شده ایم و در تلاشیم تا ایستگاه شهید محققی را تا پایان خرداد افتتاح نماییم.
شهید محققی زنده است
وی درباره نامگذاری های انجام یافته برای ایستگاه های مترو نیز افزود: اسامی این ایستگاه ها در دوران مدیریتی گذشته انجام شده و جالب است بدانید که شهید محققی زنده است و از ما خواسته در مراسم افتتاح آن ایستگاه سخنرانی کند!
میدان کهن تبریز را احیا کنید
مولوی با بیان اینکه جاذبه های گردشگری اصفهان مربوط به دوران صفویه است ، افزود: قدمت آثار تاریخی موجود در آن شهر در حدود ۵۰۰ سال گذشته است و این در حالی است که محلی که هم اکنون در شهر تبریز تحت عنوان سه راه امین شناخته می شود در گذشته به نام میدان کهن معروف بوده و مسجد تاریخی “استاد و شاگرد” دارای تاریخ بیش از ۷۰۰ ساله است و در همان منطقه ما امامزادگان ” دال و ذال ” را داریم که امیدواریم برای احیای میدان کهن تبریز اقدامات لازم انجام شود.
اولویت های مترو تبریز برای سال ۹۸
مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز با بیان اینکه تا پایان سال جاری قطار به ایستگاه نهایی خود در پایانه لاله خواهد رسید ، افزود : علیرغم نواقصاتی که در فاز های اول و دوم قطارشهری وجود دارد ، تلاش خواهیم کرد تا با تامین زیرساخت های شبکه برق بالاسری ، قطار را به پایانه لاله برسانیم.
وی دیگر اولویت مترو تبریز را تلاش برای آغاز مطالعات قطار شهری تبریز – سهند دانسته و یادآور شد: سازمان قطارشهری تا شهر سردرود می تواند مطالعات احداث این خط را آغاز نماید و ادامه این مسیر منوط به همکاری مسئولان شهر سهند است.
مولوی اولویت بعدی سازمان قطارشهری را آغاز راه اندازی دستگاه حفاری TBM در خط سه عنوان کرده و اظهار کرد: امسال بر آن شدیم تا دستگاه TBM را که پیش از این خط یک را حفاری کرده بود ، از مقابل ترمینال تبریز راه اندازی نماییم.
خطوط ۲ و ۳ مترو تبریز به راه آهن تبریز – میانه متصل می شوند
این مقام ارشد در سازمان قطارشهری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ؛ درباره الحاق مترو تبریزبه خط آهن تبریز – میانه ، تصریح کرد: خط ۲ مترو تبریز که از قراملک عملیات اجرایی آن آغاز شده ، با رسیدن به شهرک خاوران به خط آهن تبریز – میانه متصل خواهد شد که برای آن منطقه ارزش افزوده خواهد آفرید و تلاش می شود تا در مسیر خط ۳ نیز امکان فراهم شود.
Wednesday, 4 October , 2023